Honnan tudod milyen proteinre van szükséged?

Sokan, ha a fehérjére gondolunk azt hisszük az csak a testépítők egyik kiegészítője, nem is gondolnánk, hogy milyen fontos szerepe van, főleg azok számára, akik rendszeresen edzenek!

Pedig a proteinnel csak nyerhetsz; hiszen a szervezet aminosavakká bontja le a fehérjét, mely nagyon fontos kiegészítő: segíti az izmok növekedését és regenerációját.

Az étkezést is legalább olyan jól meg kell tervezni mint az üzleti stratégiát; az utóbbi az Ön dolga, viszont az előbbit bízza ránk, íme:

Mi is az a proteinpor?

Nehéz minden nap a szervezetünk részére a megfelelő mennyiségű fehérjét bevinnünk, főleg ha edzünk is, ezért mindenképpen szükség van további fehérje bevitelére. Több típusú fehérje port is ismerünk, a legismertebbek, a tejsavó, a szója és a kazein.


Melyik típusra van szükségem?

Tejsavó
Főleg kezdőknek, és rendszeresen edzőknek
A tejsavó a legismertebb fehérje típus, mivel mind a kilenc szükséges aminosavat tartalmazza, melyek az izom rendbe hozatalához szükségesek. Három formában vásárolhatóak meg: izolátum, hirdolizátum és koncentrátum. Az izolátum a laktózérzékenyeknek ajánlott, a hidrolizátum mellé emésztőenzimet adnak, hogy még gyorsabban felszívódjon, a koncentrátum pedig a legolcsóbb verzió, de ettől függetlenül a protein lényege a benne található koleszterol ill. zsír mennyisége.


Kazein
Főleg testépítőknek

Ez is, mint a tejsavófehérje, tejből származik, de jóval lassabban bontja le a szervezet, mivel igen lassan emészthető. Testépítéshez, azaz izomtömeg-növelő célzatú edzéshez ajánlott, melyet közvetlenül lefekvés előtt kell fogyasztani, hogy lassan, folyamatosan építse az izmot.

Szója
Főleg: Vegánoknak, vegetáriánusoknak, illetve laktózérzékenyeknek

A tejjel ellentétben a szója protein a szójababból származik, valamivel kevesebb protein tartalmaz mint a tejből kinyert protein, de egy nagyon hasznos helyettesítő alternatívát kínál.


Hogyan fogyasszuk a protein?

A legtöbb esetben shakerbe teszünk egy adagot és vízzel vagy tejjel felhígítva, majd összerázva el is készül a protein shake, és már fogyasztható is. Tehetünk mellé gyümölcsöt, müzlit, amit csak kívánunk! Még recepteket is találunk az interneten a proteines sütiktől és palacsintáktól kezdve, a proteines pizzától a proteines gyümölcskészítményekig!


Mikor fogyasszuk a proteint?

Rögtön edzés után, amikor az izmaink igénybe vannak véve, és a legjobban igénylik a regenerációt. Ha folyamatosan, 3 óránkét proteint iszol, van a legkisebb esélye, hogy izmot vesztesz. Ha pedig éppen fogyókúrázol, akkor reggeli helyett is nyugodtan igyál proteint – és ha van kedved, keverd összes egy kis zabbal, ha pedig izmot akarsz növelni, akkor lefekvés előtt is igyál meg egyet!

Category Tags