KALÓRIAROBBANTÁS GÉPEINKKEL: MELYIKKEL ÉGETJÜK A LEGTÖBBET?

Egy teljes órányi edzés a gépeinken rengeteg kalória elégetésével jár. Tartsd az iramot, legyen az alakformálás vagy súlycsökkentés, és meglátod meglesz az eredménye!

Van egy általánosan meghatározott tartomány 500-600 kalória körül, amit mindenki eléget egy óra edzés alatt. Ezenfelül edzőgépeink segítségével pontosan figyelemmel kísérheti ezeket az értékeket.

Ezek az információk nagyban függnek az ön edzettségi szintjétől, testsúlyától, illetve a mozgást támogató mozdulatoktól (pl.: a karok mozgása futás közben). Létrehoztunk egy összegzést ezekről az értékekről, mely a Harvard Egészségügyi Iskola tanulmányain alapul. Ennek segítségével meg lehet határozni, hogy hozzávetőleg milyen eredményeket várhatunk egyes cardio-gépektől.



Mennyi lakóriát égethetek el?

Biciklizés: Minél magasabbra állítja a gép ellenállását egy emelkedő szakaszon, annál több kalóriát fog tudni elégetni. Átlagban 15%-al több kalóriát lehet így elégetni, mint normál sík pedálozással. Ha kellő kitartással teker, akkor elérheti az 500 kalória elégetését is 35 perc alatt!

Elliptika: Folyamatos ritmustartással és jó testtartással fél óra alatt kb. 330-400 kalória égethető el. Egy váltakozó felfelé ill. lefelé mozgással a hegymászás illetve a síelés mozdulatai másolhatóak le, mely a kéz mozgásával a teljes test edzésének megfelelő eredményt érünk el.

Futópad: Futással vagy kocogással minden egyes kilométer megtétele kb. 100-120 kalória elégetésével jár. Ez az átlagérték nagyban függ a sebességtől, a testsúlytól, valamint a futópad meredekségének beállításától. Természetesen minél gyorsabbra állítjuk a futópadot, annál több kalóriát égetünk el ugyanannyi idő alatt, tehát az intenzitás itt kulcskérdés! Ha gyaloglás helyett fut, akkor kb. 230 kalóriát lehet 20 perc alatt elégetni, ha 10 km/h sebességre állítjuk a gépet.

Evezőgép: Ezzel egy teljes testedzést tudunk eszközölni, melynek helyes használatával fél óra alatt kb. 250-370 kalória égethető el.

Súlyemelés: Általában a súlyemelés által 90-130 kalória égethető el amennyiben a szálkásítás, vagy izomépítés a célunk.

Category Tags